Bli frivillig

Vi er så velsignet for hver enkelt som ønsker å bidra som frivillig på Majesty 2025!

Uten frivillige ildsjeler i alle aldre ville vi aldri klart å gjennomføre en festival i denne skalaen! Her finner du viktig informasjon til deg som ønsker å bidra som frivillig og påmelding nederst på siden!

Informasjon

    1. Frivillig har en aldersgrense på 16 år.

    2. Enkelte områder har en aldersbegrensning på 18 og 25 år.

    3. Frivillig må kjøpe festivalpass på lik linje som besøkende. Derimot så tilbys noen goder som du kan lese i boksen under. Men, dersom økonomien hindrer deg fra å delta ber vi deg kontakte post@majesty.no så forsøker vi å finne en løsning for deg som frivillig!

    4. Som frivillig jobber du minst en disse alternativene:

      - 2 stk 7 timers vakter under festivalen.

      - 3 stk 7 timers vakter før festivalen.

      - 2 vakter før og 1 vakt under festivalen.

    5. Hvert team har en dedikert team leder. Som frivillig er det viktig at man følger instrukser og informasjon som gis av team leder.

    6. Som frivillig er det viktig at du har instillingen at du er på jobb. Arrangementet og oppgaven din går foran egne behov og ønsker.

    7. Når du får eller tar på deg et ansvar så oppfyller du ansvaret ditt etter beste evne.

    8. Som frivillig er du Majesty sitt ansikt utad og ikke minst en representant for Guds rike for dem du møter. Bær dette ansvaret med deg i oppgavene dine!

    9. Som frivillig på Majesty skiller vi ikke mellom praktiske og åndelige ansvarsoppgaver. Mennesker kan møte Jesus gjennom deg både som forbeder og som parkeringsvakt!

  • Dette får du som frivillig:

    1. Som frivillig kan du bo gratis i sovesal! Dette er klasserom og gymsal. Rabattkode sendes på e-post etter registrering.

    2. Ønsker du å bo i campen? Da dekker vi ditt camppass. Skal alle i teltet bidra som frivillige så kan dere oppgi telt størrelse og sone på epost etter mottatt svar på frivillighets påmelding. Da vil vi finne en god pris til deg og din gjeng!

    3. Du får en baguett og en drikke per vakt.

    4. Du får tilgang til "crew lounge". Her får du kjøpt drikkevarer, snacks ++ til noe redusert pris og kan koble litt av fra festivaltrykket.

    5. 15% rabatt på Majesty merch ved fremvisning av frivillig bånd.

  • Medarbeiderdag:

    Den 30. Juli åpner vi festivalområdet for alle som skal bidra som frivillige under Majesty!

    Her vil alle frivillige få opplæring i sine ansvarsområder, samt gjennomgang av retningslinjer og bønn & lovsang for arrangementet sammen!

    Vi ønsker på det sterkeste at alle våre frivillige møter til denne dagen, men har forståelse for om noen ikke får til dette av hensyn til gruppereise osv. Informasjon til deg som ikke kan komme den 30. gis på e-post.

    Vi gjør oppmerksom på at enkelte arbeidsområder ikke kan utføres uten opplæring den. 30. Juli.

Områder

  • Er du glad i service og møte mennesker med et smil så er vertskap midt i blinken for deg!

    Ansvarsområder:

    1. Akkreditering - Her jobber du ved innsjekken. Din jobb blir å validere billetter og bytte disse mot korrekte festivalbånd!

    2. Festivalkontor - Når du jobber på festivalkontoret er du Majesty sin levende informasjonstavle! Her kan besøkende komme med alle slags spørsmål og behov.

    3. Artist transport (Krav: D1 sertifikat og 25 år +) - Som artist transport er du ansvarlig for å transportere artister fra A-B. Her kreves det ansvarsfulle voksne.

    4. Runner - Her utfører du praktiske behov for et team og/eller for festivalen. Det kan være alt ifra henteoppdrag, handling og praktisk hjelp.

  • Ønsker du å bidra med fysisk arbeid i opprigg/nedrigg, eller ønsker du å være med å dekorere festivalområdet? NB: Dette er før og etter festivalen.

    Ansvarsområder:

    1. Dekorering (Før festival/28.07-30.07) - Her er du med på dekorering av festivalområdet før resten av besøkende ankommer området!

    2. Opprigg (Før festival/28.07-30.07) - Her kan du jobbe med opprigg av scene, telt, oppsetting av gjerder, skilt og mye mer!

    3. Nedrigg (Etter festival/03.08-05.08) - Her skal omtrent det samme gjøres som i opprigg, men nå skal alt ned og ut igjen!

  • Ønsker du helst å jobbe med praktisk arbeid og bruke henda under festivalen? Da er teknisk avd. den rette plassen!

    Ansvarsområder:

    1. Praktisk team - Her trenger vi folk med ulik kompetanse! Enten det er snekring, trekke skjøteledninger eller reparere utstyr så har du alltid noe å gjøre!

    2. Scene - Her får du mulighet til å bistå scenecrew med deres behov.

    3. TV-team- Her bistår du TV-leverandør med deres behov.

    4. Media team - Vi trenger både profesjonelle og hobby fotografer, videografer og folk som bidrar med grafisk materiale under festivalen!

  • Er du en racer på miljøsortering, opprydding eller vasking så har vi stort behov for deg her!

    Ansvarsområder:

    1. Renovasjon, gjenvinning og avfallshåndtering - Her bidrar du til å holde festivalområdet ryddig for søppel, forflytting av avfall og håndtering av gjenvinningsstasjonen.

    2. Renhold på området - Her får du oppgavers om vasking, påfylling av forbruksmateriell, og opprydning på ulike bruksområder.

  • Kan du håndtere kø, kasseapparat, og en artig samtale på en gang? Da er service perfekt for deg!

    Ansvarsområder:

    1. Salg av mat & drikke - Her blir du plassert på en av våre flere salgssteder for å håndtere salg,betalingsterminaler, service mm.

    2. Merchandise - Her får du muligheten til å jobbe i vårt merch telt! Her vil du håndtere salg av diverse varer!

  • Her kan du sørge for at alt går sømmelig for seg og at våre besøkende er trygge på festival!

    Ansvarsområder:

    1. Trafikk - Her har du ansvar for å sørge for god trafikkavvikling og flyt ved festningens innganger!

    2. Ordensvakt (Dagtid) - Her kan du bli plassert i flere ulike arbeidsoppgaver. Vakthold, båndsjekk, streifvakt og campvakt er noen av oppgavene du kan få!

    3. Ordensvakt (Natt) - Som ordensvakt på natten kan du få ansvar om å streife et område, passe på camp/sovesaler eller andre nødvendige oppgaver på natten.

    4. Medic - Medic teamet jobber tett med Røde kors teamet vårt og bistår med alt fra kjærlighetssorg til skader, dehydrering og andre ting som kan oppstå!

Obs. Denne påmeldingen er “i tillegg til” ordinær påmelding.